«یاوری فرهنگی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در دوران کرونا»

جامعه یاوری فرهنگی با سابقه ۳۷ سال فعالیت در حوزه مدرسه سازی و با نزدیک به هزار مدرسه در ۲۳ استان کشور فعالیت می‌کند که از هشت سال پیش و با اجرای طرح با من بخوان، کارگاه‌های آموزشی برای معلمان، تهیه و تولید کتاب های پیش دبستان باران و تولید حین آموزش در عمل فعالیت حرفه ای خود در حوزه مدرسه یاری را هم شروع کرد.

جامعه یاوری فرهنگی با توجه به نیاز آموزش از راه دور و توسعه عدالت آموزشی از سال ۱۳۹۶ مدرسه مجازی « بیا بیاموزیم » را احداث و امروز با ارائه بیش از ۵۵۰ فیلم آموزشی مربوط به ۳۰ درصد پایانی کتاب های درسی متوسطه دوم در تمام رشته ها یکی دیگر از شاخه های متنوع مدرسه بیا بیاموزیم را وارد مرحله ی تازه ایی کرده است.

این مدرسه مجازی امروز یکشنبه، 28 اردیبهشت‌ماه، با حضور تعدادی از اعضای هیأت مدیره و هیات امنای جامعه یاوری فرهنگی افتتاح شد که برای تمامی دانش آموزان با نشانی اینترنتی WWW.school.yavari.ir قابل دستیابی است.

از اهداف این مدرسه مجازی می‌توان به ایجاد عدالت آموزشی از طریق ارائه خدمات آموزشی آنلاین در سراسر کشور، تاکید بر تولید محتوای اصیل و فاخر فارسی، اصرار بر حقوق تولیدکنندگان محتوا از طریق اشاره پیوسته به منابع معتبری که در تنظیم گزارشات و مقالات و تحقیقات مورد استفاده قرار می‌گیرند و تلاش برای ترویج فرهنگ ایجاد محتوا و نوآوری همچنین ارائه خدمات آموزشی با بهترین کیفیت قابل دستیابی و حداقل هزینه ممکن اشاره کرد.

در این مراسم، علی راد یکی از اعضای جامعه یاوری گفت: امروز در حوزه مدرسه یاری، اتفاق مثبتی رخ داد چرا که مدرسه رفتن فقط آموزش محسوب نمی‌شود بلکه محتوا و درون مدرسه هم اهمیت دارد و فرد را برای هر کشور و مملکتی می سازد.

در این طرح سعی کردیم داخل مدرسه هم تاثیرگذار باشیم، این مدرسه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بر مبنای عدالت آموزشی فعال شده است تا دانش آموزان از کیفیت مناسب مطالب بهره‌مند شوند. آموزش در این چند سال اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفت و با توجه به پیشرفت تکنولوژی، ‌آموزش از راه دور در کانون توجه جامعه یاوری فرهنگی گنجانده شد و طرح بیا بیاموزیم در این جامعه شکل گرفت.

این روزها با طرحی از فضای امروز دوران کرونا و شرایط خاصی که برای همه مردم دنیا پیش آمده مواجه هستیم؛ بنابراین بخش‌های پایانی کتاب های درسی در پایه دهم تا دوازدهم را که سال سرنوشت ساز دانش آموزان است به شیوه های مدرن فراهم کردیم.

مدرسه فقط حضوری نیست

بیا بیاموزیم بر این باور است که سالیان سال است مهرماه زمان آغاز مدارس بوده و خرداد وقت امتحانات، تیر و مرداد بحبوحه کنکور و سال‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم همیشه سال‌هایی تعیین کننده در دوران تحصیلی بوده‌اند.

کرونا مدارس را تعطیل کرده اما آموزش تعطیل نیست و ادامه دارد، امتحانات نهایی و کنکور هم برقرار است. آموزش و پرورش و مدارس خود تمهیداتی برای سپری کردن این دوران اندیشیده‌اند اما امکانات مدارس همه جای ایران پاسخگوی برگزاری کلاس‌های آنلاین نیست. جامعه یاوری فرهنگی که چندین سال است پشتیبان و یاور دانش‌آموزان بوده و از محدودیت‌ها و کمبود امکانات برخی از مناطق کشور آگاه است این بار نیز تمام قد آماده است که نقش خود را ایفا کند.

ایجاد اعتماد در دانش آموزان

رضا درمان، عضو هیأت امنای جامعه یاوری: طرح بیا بیاموزیم یک سابقه ۲ ساله دارد و اصلی ترین عنصر آن پنج هزار دقیقه فیلم آموزشی نیست؛ عناصری که جامعه یاوری فرهنگی در کنار همکاران آموزش و پرورش در استان هرمزگان به عنوان محور این طرح ایجاد کرد ۲ سال زمان برد و همان ایجاد حس اعتماد و اطمینان در دانش آموزان بود.

سازمان‌های مردم نهاد هم می توانند در امر آموزش اثرگذار باشند، طرح یاد شده مجموعه ای از همدلی و نوعی از عشق ورزیدن به دانش آموزان این مملکت با همراهی معلمان آموزش وپرورش است. فرصت ادامه این طرح وجود داشته باشد و بیش از گذشته در خدمت دانش آموزان قرار گیرد و از فناوری در رساندن این پیام به دانش آموزان استفاده شود.

پوشش ۴۰۰ هزار دانش آموز
موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان: سال تحصیلی گذشته تعداد قبولی دانش آموزان هرمزگان در دانشگاه های پزشکی کشور ۲ برابر شد و قبولی در سایر رشته‌های دانشگاهی افزایش یافت؛ رتبه هرمزگان از بیست و سوم به شانزدهم در میزان قبولی در دانشگاه رساند.

جامعه یاوری فرهنگی پا به پای استان هرمزگان برای ایجاد مدرسه پا به دور افتاده ترین روستاهای استان هرمزگان گذاشتند؛ این مدرسه مجازی به گستره استان هرمزگان حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز را در پایه ها و رشته های مختلف در خود جای می دهد.

دانش آموزان از طریق آموزش های مجازی مورد آموزش قرار می گیرند و تعلیم و تربیت شان در فضای مجازی صورت می گیرد، وجود این مدرسه و مدارسی از این دست لازم تر از گذشته به نظر می رسد.

«جناب آقای مهندس محمدمهدی فنایی»

بانی محترم نخستین مدرسه مجازی در قالب طرح فاخر “بیا بیاموزیم”

“جامعه یاوری” و فراوان موسسات مردمی دیگر، همواره به افتخار و اعتبار حضور و حمایت شما پشتگرم و دل‌استوارند. هرکیِ و هرکجا،طرحی نوبرای نوازش و نیازیاریِ، فرودستان و آسیب دیدگان و ازقلم افتادگان جامعه، در انداخته می‌شود، یقینمان است که می‌توانیم از روشنای ضمیر، توان مدیریت، دستان مهربان و بخشنده‌اتان، آسوده‌گمان و خاطر جمع باشیم و بی‌تزلزل و  زلال، همهء راه را دوام آوریم.

و اینک در آستانه گشایش  پیشتازانه نخستین مدرسه مجازی در قالب طرح فاخر “بیابیاموزیم” و هم در راستای برآورده ساختن یکی از اهداف بزرگ و کم نظیر ماموریت “مدرسه یاری”؛ مباهات می‌کنیم که نام جلیله و مقدس بانویی که پرورندهء شما و مربی همیشه‌اتان بوده و هست ” زنده یاد و نام حاجیه خانم فاطمه نوربلین ” برسردر و تابلوی این مدرسه و فضای بی‌‎‌شبیه آن، بدرخشد.

📍 استان تهران، دفتر جامعه یاوری فرهنگی

🗓 تاریخ: 28 اردیبهشت‌ماه 1399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *