گزارش اجرای چهارمین دوره «طرح افطار20» – رمضان 1397

ماه رمضان سال 1397 برای چهارمین بار «طرح افطار 20» برگزار شد و یاوران جامعه یاوری فرهنگی توانستند بیش از 20 هزار پرس غذا را به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار هدیه کنند؛ دانش‌آموزانی که محرومیت‌شان شاید فراتر از تصور شما باشد. در مناطق مرزی و حاشیه‌ای خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و… که این غذاها اهدا شدند کودکانی با سوءتغذیه، در خانواده‌هایی مستمند که گاهی توان تهیه یک وعده غذای گرم را هم در طول ماه ندارند، زندگی می‌کنند. کودکانی که قوت غالبشان نان خشکی است که در تنور خانه پخته می‌شود و شیر و ماستی که از دام‌هایشان می‌گیرند.

ایده افطاری دادن به دانش‌آموزان کم‌برخوردار، از سال 1393 در جامعه یاوری اجرا شد؛ در آن سال یاوران با اهدای 4هزار تومان به ازای هر پرس غذا، بیش از 3700 دانش‌آموز را در استان خراسان جنوبی مهمان سفره‌های افطارشان کردند. در سال 1394 اما این طرح با جدیت بیشتری دنبال شد و این بار، هدف یاوران تهیه یک وعده غذای گرم افطاری برای 20 هزار دانش‌آموز بود، که محقق شد. در سال 1395 طرح افطار 20 اجرا نشد اما سال بعد، یعنی در سال 1396 خیرینیاوران با اهدای 14 هزار و 217 پرس غذا، دل کودکان مناطق کم‌برخوردار را شاد کردند.

امسال اما یاوران جامعه یاوری رکورد خودشان را شکستند و با اهدای 20هزار و 748 پرس غذا، باز هم دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار را شاد کردند. تفاوت دیگر طرح افطار 20 امسال، پراکندگی جغرافیایی دانش‌آموزانی بود که مهمان افطار شما شدند؛ از استان گلستان و خراسان جنوبی تا هرمزگان و سیستان و بلوچستان و حتی مناطق عشایرنشین خوزستان بود.

برای مطالعه این گزارش فایل PDF زیر را دانلود نمایید.

Gozaresh yavari- 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *