جناب آقای محمد انور امیری، نماینده جامعه یاوری فرهنگی

در استان سیستان و بلوچستان، شهرستان ایرنشهر: در دنیای کنونی، نوای همدلی سردادن، دست یاری رساندن، نشر عشق و عطر مهر به کودکان و نوجوان همنوع، هنر پاکان و نیکانی است که قلب سلیمی دارند.

در نگاه آنان صفا، در کلامشان وفا و بی‌مزد و منت سخاوتمندانه همیار و یاور انسان‌ها هستند و جامعه یاوری فرهنگی همه ساله برای حمایت و مساعدت از کودکان سرزمین من بلوچستان « سرزمین نخل و آفتاب » اقدام به اجرای کمپین « کوله‌پشتی + روپوش مدرسه » می‌نمایند، که واقعا کودکان و دانش‌آموزان بالاخص در روستاها و مناطق محروم که گاها بازمانده از تحصیل و در فقر به سر می‌برند، را شاد می‌نماید.

کودکان سیستان و بلوچستان هرساله در شهریورماه و مهر ماه چشم براه حمایت‌های شما مهربانان هستند.

امسال نیز با عنایت یاوران ملزومات تحصیل این کودکان تامین و تقدیم گردید و گل لبخند بر لبان آنها کاشته شد. با وجود فقر، ادب فرهنگی کودکان بلوچستان آنقدر ما و خیرین را مجذوب کرد که آنها در زمان تحویل کوله‌پشتی و روپوش هرگز شلوغ نمی‌کنند و هدایا را با هم مشترک می‌شوند.

برای مثال: کودکی کیفش را باز کرد و متوجه شد دو بسته مدادرنگی در کیف وجود دارد، یکی از آنها را به من تحویل داد و گفت این مدادرنگی در کوله‌پشتی من اضافه بود، آن را به دوستان دیگرم هدیه دهید، حال آنکه پابرهنه و نیازمند بود. و یا کودکی با جثه کوچک خود بزور دست شما را می‌کشد و می‌گوید: بیایید من و مادرم برایتان غذا درست کردیم و باید ناهار بخورید. خانه‌ای کوچک از جنس کَپَر که یک گوشه‌اش اتاق خواب و گوشه دیگر آشپزخانه است اما با قلبی پُر از مهر و محبت از ما استقبال می‌کنند.

آری کودکان سرزمین آفتاب با استعداد، مهربان، کوشا و میراث‌دار فرهنگ غنی هستند و باید درجهت شکوفایی استعداد و ایجاد فضاهای آموزشی برای آنان تلاش کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *