آموزش و پرورش فرآیند چند جانبه و پیچیده‌ای است که بر پایه تعامل ساماندهی شده است. دانش‌‌آموزان، دبیران و مدرسه، و سرانجام خانواده‌ها و جامعه محیطی، در ایجاد کنش و پاسخگویی به واکنش‌های آموزشی و پرورشی مشارکت دارند. بسیار روشن است که در این فرآیند دیدگاه‌های بینشی، اولویتی بالاتر و والاتر دارند؛ آن چنان که انگیزه، موثرترین عامل پیدا و پنهان رشد و بالندگی فرد است.

”جامعه یاوری فرهنگی‌“ می‌خواهد با انگیزه افزایش کارآمدی و باور فردی دانش‌آموزان در عرصه زندگی، آنان را رشد داده و بالندگی اثرگذار داشته باشند. بنابراین در کنار فعالیت های مدرسه ساری، “فعالیت های مدرسه یاری“ را نیز با اهداف زیر دنبال می کند:

۱٫ ارتقای سطح کیفیت زندگی دانش‌آموزان از راه پرورش دیدگاه‌های بینشی و مهارتی آنان (حوزه‌های دانشی، فنی و هنری)

۲٫ رسیدن به راه‌های بهتر درست اندیشیدن (تفکر خلاق) و افزایش قدرت اندیشه‌ورزی و یافتن راه‌های تازه در ایده‌یابی و پرورش آن برای پدیده آفرینی در کارهای جاری زندگی و یافتن توانایی انجام کارها و فعالیت‌های فردی و اجتماعی در موضوعات زندگی با رویکرد خرد جمعی (نهادینه کردن تفکر و ارتقای سطح فرهنگی در کشور)

۳٫ دست یافتن به روحیات و خلق پسندیده در منش فردی و تعامل‌های اجتماعی بر پایه اعتماد به نفس خویش و عزت نفس دیگران

۴٫ ایجاد روحیه شجاعت رفتاری و داشتن قدرت نوآوری در انجام کارهای درست فردی و اجتماعی

۵٫ ایجاد شبکه‌های اجتماعی برای گسترش دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی جامعه یاوری فرهنگی در سطح دانشجویی و دانش‌آموزی

۶٫ یافتن روحیه کارآفرینی و پاسخگویی به نیازهای اجتماعی کشور برای تحقق آنها از ایده‌یابی تا پدیده‌سازی

۷٫ افزایش مهارت های ذهنی ، ارتباطی و حرفه‌ای افراد بر مبنای توانمند‌سازی فرد و شغل

۸٫ ارائه فرصت‌هایی برای تعاملات بیشتر و بهتر اجتماعی با افراد، سازما‌ن‌ها و عموم مردم

۹٫ پذیرش مسولیت اجتماعی و نقش‌آفرینی متناسب با توان و امکانات فرد، محیط و ضرورت‌های جامعه یاوری فرهنگی

۱۰٫ توانمندسازی دانش‌آموزان از دیدگاه‌های گوناگون احساسی و ادراکی برای میل به مفید و موثر بودن فرد در جامعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *