امروزه کامپیوتر همه جنبه‌های زندگی ما را تحت تأثیر خود قرار داده است و از اقتصاد گرفته تا فرهنگ و ارزش‌ها و آموزش و پرورش و خلاصه همه چیز تحت تأثیر آن متحول شده است.

مدرسه مجازی چیست؟ یک واحد آموزشی که از طریق استفاده از کامپیوتر، خطوط تلفن و ارتباطات اینترنتی و تولید محتوای الکترونیکی سعی دارد آموزش را به یادگیرندگان ارایه نماید که تا حدود زیادی مشابه آموزش حضوری و رو در رو باشد.

معلم و دانش‌آموز  با همدیگر به طور مستقیم ارتباط ندارند و این ارتباط طوری برقرار می‌گردد که همدیگر را احساس کنند و تصور نمایند که در یک مدرسه واقعی در حال آموزش هستند.

  • نحوه ثبت‌نام در مدارس مجازی  از طریق اینترنت:

در مدرسه‌ی مجازی محدودیت جغرافیایی وجود ندارد. به طوری که یک دانش‌آموز در هر جای دنیا می‌تواند در مدرسه‌ی مجازی ثبت‌نام کرده و از محتویات مدرسه مجازی استفاده نماید.

  • هر کاری که بتوان در یک مدرسه واقعی انجام داد در یک مدرسه مجازی نیز قابل اجرا است:

در این مدرسه دانش‌آموزان از طریق اینترنت ثبت‌نام کرده و ادامه تحصیل دهند. آنان با استفاده از این امکان می‌توانند با معلمان خود ارتباط برقرار کرده و تکالیف خود را دریافت کنند. همچنین می‌توانند این تکالیف را همزمان انجام داده یا آنها را در کامپیوتر خود ذخیره کرده و هر وقت فرصت کردند انجام دهند.

  • مدرسه مجازی به زمان محدود نمی‌شود:

دانش‌آموز و معلم هر زمان که بخواهند می‌توانند در همان زمان یا از طریق چت آنلاین سایت، در هر ساعت از شبانه روز با هم ارتباط داشته باشند.

دانش‌آموزان تیزهوش و دیرآموز می‌توانند به میزان توانایی و استعداد خود از آموزش‌های این مدرسه بهره برده و آموزش‌های انفرادی به میزان توانایی‌های خود دریافت کنند.

  • درمدرسه مجازی خود کنترلی دانش‌آموزان افزایش یافته و مسئولیت بیشتری برای آموزش و یادگیری خود دارند:

ارتباط بیشتر دانش‌آموز با کامپیوتر در این نوع آموزش موجب افزایش آگاهی‌ها و توانایی‌های آنها در استفاده و کار با کامپیوتر می‌شود و از این طریق سواد کامپیوتری آنان افزایش می‌یابد.

معلمان این مدارس می‌توانند تکالیف هر دانش‌آموز را به تفکیک اعلام و دریافت کنند و نمره دهد.

معلمان این مدارس می‌توانند توصیه‌های لازم را به دانش‌آموز داشته و به والدین از میزان پیشرفت فرزندشان گزارش دهد.

  • مدرسه مجازی امکان استفاده معقول‌تر از کامپیوتر و اینترنت را فراهم کرده است:

این درحالی است که کامپیوتر و اینترنت به خانه‌های ما راه پیدا کرده و روز به روز استفاده از بازی‌های کامپیوتری و تفریحی افزایش می‌یابد. مدرسه مجازی با ایجاد امکان آموزش الکترونیکی از طریق کامپیوتر و اینترنت استفاده مناسب‌تری از این دو به دست می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *