یونیسف: ۳۰۰میلیون کودک در جهان با خشونت بزرگ می‌شوند.

در سال ۱۹۸۲ و در پی رسیدگی به وضعیت کودکان فلسطینی و لبنانی قربانی خشونت‌های اسرائیل، روز چهارم ماه ژوئن از سوی سازمان ملل به عنوان روز جهانی کودکان معصوم قربانی خشونت و به منظور رسیدگی به آلام کودکان قربانی خشونت و آزار فیزیکی، ذهنی، و عاطفی معرفی شد.

نتیجه یک مطالعه روی کودکان در ۵۰ کشور، نشان‌گر ‌آمار بالای تنبیه و تحقیر و خشونت در مسیر تربیت آنهاست. میزان تعدی‌های جنسی نیز هشداردهنده است. ۱۵میلیون دختربچه از آزارهای جنسی رنج می‌برند یا به سکس وا داشته می‌شوند.

سازمان یونیسف، نهاد حمایت از کودکان وابسته به سازمان ملل متحد، نتیجه یک مطالعه روی کودکان در حال رشد در ۵۰ کشور را منتشر کرده است. این تحقیق نشان می‌دهد که ۴۶درصد دختربچه‌های ۱۵ تا ۱۹ ساله که در این کشورها زندگی می‌کنند، در شرایطی ناگوار بزرگ می‌شوند. این تحقیق نشان می‌دهد که حدود ۱۵ میلیون دختر نوجوان در فاصله سنی ۱۵ تا ۱۹ سال از خشونت‌های جنسی به اشکال مختلف رنج می‌برند. بدترین مناطق، کامرون و بنگلادش معرفی شده‌اند: در این دو کشور حدود ۲۰درصد دختران زیر ۲۰سال از تعدی و تجاوز جنسی علیه خودشان گزارش داده‌اند.

نکته مهم و قابل‌تامل این است که با وجود افشاگری‌ها و عمومی‌شدن بحث‌های مربوط به خشونت جنسی علیه نوجوانان و کودکان، هنوز بسیاری موارد و اشکال این آزارها، مستند یا فاش نمی‌شوند.

مرگ کودکانی که مورد آزار قرار می‌گیرند.

در هر ۷ دقیقه یک کودک یا نوجوان در دنیا بر اثر اعمال خشونت کشته می‌شود. در آمریکا بیشتر کودکان یا پسران نوجوان سیاه‌پوست در سنین ۱۰ تا ۱۹ سالگی هستند که بر اثر خشونت کشته می‌شوند. عده نوجوانان سیاه‌پوستی که در آمریکا بر اثر خشونت کشته می‌شوند ۱۹ بار بیشتر از کودکان سفید‌پوست در این کشور است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *