جامعه یاوری فرهنگی در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی خود در کنار فعالیت‌های سازندگی و ساخت مدرسه، طرح «مدرسه یاری» را با همان قدرت «مدرسه سازی» ادامه می‌دهد. مفهوم موسسه نیکوکاری از نگاه جامعه یاوری صرفا تامين نیازهای مقطعی و مادی نيست؛ بلكه با ساخت، تقويت و بهبود زير ساخت‌ها، امكانات و تجهيزات، بستری برای مهارت ورزی، كار ورزی، كسب درآمد و پذيرش نقش‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان فراهم می‌آورد و به چرخش چرخ‌های اقتصاد و رشد كارآفرینی كمك می‌‌کند.

طرح تولید حین آموزش که از سال ۱۳۹۳ آغاز شده تلاش دارد با تجهیز کارگاه‌های فنی هنرستان‌ها فضای تولید و فراگیری مهارت‌های عملی را برای دانش‌آموزان مناطق محروم فراهم کند. دانش‌آموزانی که بسیاری از آنها تا پیش از آن دروس عملی را به جای کار در کارگاه‌ها به صورت تئوری و پشت میز و نیمکتشان می‌آموختند و بعد از پایان تحصیل نه مهارتی داشتند که با آن وارد بازار کار شوند و نه حتی ذهنیتی از آنچه در بازار کار انتظارشان را می‌کشد.

این طرح اگر چه کار خود را از کارگاه‌های طراحی و دوخت لباس در هنرستان‌های دخترانه در خراسان جنوبی آغاز کرد اما کم کم پسران رشته‌های نجاری و درودگری هم به آنها پیوستند و این طرح در اصفهان، هرمزگان و خراسان رضوی نیز گسترش یافت.

تولید کیسه‌های بهداشتی حمل نان به همراه روپوش و کلاه مخصوص نانوایان، به سفارش یاوران عزیزمان در شرکت محترم « آرد تهران باختر »، در استان خراسان رضوی توسط هنرجویان استثنایی کم توان ذهنی و جسمی که در مدرسه ربابه شرکا – طرح شماره ۷۱۸ جامعه یاوری فرهنگی _ تحصیل می‌کنند.

این هنرجویان در کارگاهی که به همت جناب آقای مهندس محمد هاشمی، از نیکوکاران و یاوران جامعه یاوری، ساخته شده است، آمورش دیده و مشغول کار هستند که هم مهارتی تاره بیاموزند و هم درآمد کسب کنند.

این کیسه‌ها بصورت کیف با سطح داخلی پارچه متقال و روکش خارجی نایلونی بصورت دو لایه تهیه شده تا ضمن حفظ کیفیت نان شرایط بهداشتی حمل نان میسر شده وقابلیت شستسو داشته باشد. امیدواریم مشارکت در توسعه و تولید این کیسه‌ها توسط سایر همکاران و تشکل‌های صنفی صنعت آرد و نان موجب فراگیری و اصلاح فرهنگ خرید و نگهداری نان و کاهش ضایعات آن گردد.

tehranbakhtar's profile picture
  • گزارش تصویری از مراسم رونمایی کیسه بهداشتی حمل نان که توسط آرد تهران باختر جهت ارتقا فرهنگ مصرف بهبود کیفیت نگهداری نان و کاهش مصرف کیسه نایلونی در جهت حفظ محیط زیست تولید شده و به نانوایی‌ها جهت ترویج فرهنگ بهبود مصرف نان اهدا می‌شود.

تاریخ: 10 اسفندماه 1399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *