شب یاوری در هرمزگان

در روزهای دوم تا چهارم آذرماه 1397 گروهی 70 نفره از مسئولان و یاوران عزیزمان در سفری که به استان هرمزگان داشتند، از پروژه‌های افتتاح شده و در حال ساخت جامعه یاوری در این استان دیدن کردند. در این سفر دو تن از معاونان وزیر آموزش و پرورش، خانم دکتر رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی و خانم دکتر فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان هم ما را همراهی می‌کردند.

همچنین اعضای هیات امنای جامعه یاوری فرهنگی و چهره‌هایی مثل رئیس اتاق بازرگانی ایران، نمایندگان شرکت سفیر آبی آرام، مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد، انجمن یاران دانش و مهر، مدرسه صبح روشن و بنیاد کودک، نمایندگان شرکت فناپ و … نیز در این سفر همراه جامعه یاوری فرهنگی بودند.
جامعه یاوری فرهنگی اولین مدرسه خود در استان هرمزگان را سال 1382 افتتاح کرد؛ یک دبیرستان دخترانه با مساحت 100 متر مربع که در بندرعباس ساخته شد. از آن روز تا به حال 15 سال می‌گذرد و حالا تعداد مدارس یاوری در این استان به 145 باب رسیده است؛ مدارسی که با ساخت آنها 580 کلاس درس و 51 هزار متر مربع فضای آموزشی به این استان اضافه شد.

در اولین روز سفر، خیرین بعد از ورود به استان هرمزگان، به شهرستان تخت در 45 کیلومتری شرق بندرعباس رفتند تا از هنرستان کشاورزی که در حال تکمیل و آماده‌سازی برای ورود دانش‌آموزان است، دیدن کنند. این هنرستان 12 کلاسه 4142 متر مربع مساحت و 2480 مترمربع فضای آموزشی دارد. همچنین فضایی 358 متر مربعی به عنوان سالن کارگاهی آن در نظر گرفته شده است. در این پروژه یک خوابگاه 1471 متر مربعی با 23 اتاق هم برای اقامت دانش‌آموزانی که از روستاها و مناطق دور به هنرستان می آیند نیز تدارک دیده شده است. به جز این‌ها 5 هکتار زمین در مجاورت مدرسه برای فعالیت‌های کشاورزی دانش‌آموزان این هنرستان در نظر گرفته شده است. این هنرستان از سال 1389 کلنگزنی شده و از سال 1397 در لیست جامعه یاوری فرهنگی برای واگذاری به خیرین قرار گرفته است. پس از تکمیل این هنرستان می‌تواند پذیرای 400 هنرجو باشد.

پس از بازدید از پروژه بزرگ هنرستان کشاورزی در تخت، خیرین از دبستان دخترانه زنده‌یاد امیرحسین گلنارمحسنی «طرح شماره 363 جامعه یاوری» که به همت خانواده محترم گلنارمحسنی و کرمی ساخته شده بازدید شد. این مدرسه 378 متر مربعی، 6 کلاسه است و از مهرماه امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفته. خیرین بعد از بازدید از مدرسه، دقایقی را در کنار دانش‌آموزان گذراندند و پس از آن راهی منطقه قلعه‌قاضی در نزدیکی تخت شدند تا از مدرسه 6 کلاسه شهید حججی «طرح شماره 352 جامعه یاوری» که با کمک یاوران عزیزمان در شرکت رستافن ارتباط ساخته شده بازدید کنند. این دبستان پسرانه 6 کلاسه 378 متر مربع مساحت دارد و در اردیبهشت امسال افتتاح شد.

در پایان روز اول سفر، همایش بزرگ «شب یاوری در هرمزگان » با حضور خیرین و مقامات استانی در سالن اجتماعات «هتل هرمز» برگزار شد، برای مطالعه این گزارش فایل PDF زیر را دانلود نمایید.

Pdf Gozaresh13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *