گزارش سومین دوره اجرای کمپین «کوله‌پشتی مهر+روپوش مدرسه» – مهر ماه 1397

بچه‌های زیادی در گوشه و کنار ایران هستند که به خاطر نداشتن لوازم‌تحریر یا روپوش مدرسه به سختی تحصیل می‌کنند. برای این بچه‌ها اول مهر با اول شهریور یا اول دی ماه هیچ فرقی ندارد؛ چون شور و شوق ماه مهر و کیف و کتاب نو را تجربه نکرده‌اند و نمی‌دانند امسال قرار است با کدام قلم بنویسند و روی چه دفتری تمرین مشق کنند.

اما جامعه یاوری فرهنگی سال‌هاست که با همراهی شما یاوران عزیز، تلاش می‌کند تا تعدادی از این بچه‌ها را به آرزوهایشان برساند و در قالب کمپین «کوله‌پشتی مهر + روپوش مدرسه» به هر کودکی که در مناطق محروم کشور تحصیل می‌کند، یک کیف پر از لوازم‌تحریر و روپوش مدرسه هدیه دهد. امسال اما این کمپین با یک اتفاق خوب همراه بود؛ افزایش چشمگیر تعداد بچه‌هایی که در این کمپین پوشش داده شدند.

کمپین از 10 مردادماه تا پایان مهرماه ادامه داشت و با لطف و همراهی شما خیران عزیز توانستیم ۱۰ هزار و 22 بسته کوله‌پشتی، لوازم تحریر و پوشاک مدرسه را میان دانش‌آموزان 20 استان توزیع کنیم. ارزش هر پکیج کوله‌پشتی حاوی لوازم تحریر و روپوش مدرسه 110هزار تومان بود که به صورت یکجا یا بخشی از آن، توسط 224 خیر و 16 شرکت یا مجموعه تامین شد.

استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، هرمزگان (+جزیره کیش)، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، زنجان، فارس، تهران، البرز، اردبیل، لرستان، گیلان، گلستان، سمنان، کردستان، چهارمحال و بختیاری و یزد امسال هدف این طرح بودند که با کمک خیرین مبالغ مورد نیاز برای تهیه و تامین مایحتاج دانش‌آموزان این استان‌ها جمع‌آوری و کوله‌پشتی‌های مدرسه، لوازم‌تحریر و روپوش تهیه و با همراهی نمایندگان یاوری و معتمدانی که در استان‌ها داریم، به آنها اهدا شد.

دانش‌آموزانی که هدف این طرح بودند، قبل از شروع سال تحصیلی از طریق ادارات آموزش و پرورش استان‌ها شناسایی شده بودند و تدارکات کمپین از ابتدای سال ۱۳۹۷ با تولید کوله‌پشتی در تعاونی زندانیان بیرجند و کارگاهی در تهران شروع شد. سپس با خرید پارچه و ارسال آن به هنرستان‌های استان خراسان جنوبی و هرمزگان، تولید روپوش‌های مدرسه هم کلید خورد. لوازم‌تحریر اهدایی «بانک آینده» این بسته‌های حمایتی را کامل کرد و با کار پیوسته و شبانه‌روزی همکاران جامعه یاوری فرهنگی این بسته‌ها به دست دانش‌آموزان عزیزمان در سراسر کشور رسید.

برای مطالعه این گزارش فایل PDF زیر را دانلود نمایید.

Gozaresh yavari- 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *