بر این تارم لاجوردی به زر
نوشته ست روشن‌تر از آفتاب
نشان رهایی و راه خِرد
نیابی مگر در سطور کتاب
«دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی»

 

کتابخانه قلب مدرسه است که به گسترش افق فکری، ایجاد میدان وسیعی از رغبت‌ها و سرگرمی‌های متنوع، با ارزش و مفید کمک می‌کند. یک کتابخانه خوب در مدرسه، امکانات رشد و پرورش تفکر خلاق و انتقادی دانش‌آموزان را فراهم و قدرت ارزیابی‌شان را تقویت می‌کند. با کمک کتابخانه مدرسه، دانش‌آموزان به فعالیت‌های اجتماعی و شرکت در کارهای دسته‌جمعی تشویق شده و توان و انگیزه بیشتر برای خواندن و مطالعه در آن‌ها نهادینه می‌شود.

اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست و گسترش برنامه‌های تلویزیونی، فیلم و حتی سرگرمی‌های فضای مجازی هم نتوانسته جای کتاب را بگیرد.
نیاز به کتابخانه و کتابدار آگاه در منطقه روستایی و کم برخوردار پررنگ‌تر است چرا‌ که کتابخانه شاید تنها کانون فرهنگی و دانشی آن منطقه باشد و کتابدار با انتخاب کتاب‌هایی مطابق با نیازهای افراد و گروه‌ها و برگزاری برنامه‌‌های فرهنگیُ می‌تواند نقشی سازنده و موثر در ارتقا و رشد فرهنگی آن منطقه داشته باشد.

از این روی “بخش کتابخانه و اسناد جامعه یاوری فرهنگی” با تکیه بر دانش بروز کتابداری و نیازهای امروز فرزندان‌مان به مهارت‌های زندگی، طراحی کتابخانه‌های جامعه یاوری فرهنگی را آغاز و تولید آن را در دستور کار خود قرار داد. این محصول فرهنگی فرصت دسترسی و استفاده از کتابخانه را به عنوان یک ابزار موثر آموزشی برای دانش‌آموزان عزیزمان در مناطق کم‌برخوردار فراهم می‌سازد که شامل منابع زیر است:

  • کتاب‌هایی با موضوعات مهارت‌های زندگی، محیط زیست، ادبیات و…
  • نقشه‌های مختلف با موضوعات ایران شناسی
  • کیت‌های آزمایشگاهی کلاسی
  • بسته‌های بازی خلاقانه
  • و دستنامه‌های مختلف آموزشی

در همین راستا از نیکوکاران عزیز دعوت می‌کنیم تا در این امر نیک با ما هم قدم شوند.

اولین، دومین، سومین و چهارمین کتابخانه جامعه یاوری فرهنگی
هدیه شده از سوی: جناب آقای ناصر فخر سلطانی
تقدیم شد به: دبیرستان شبانه روزی آزاده (مرسل) فخر سلطانی – طرح شماره ۹۰۶ جامعه یاوری فرهنگی
استان: هرمزگان، شهرستان بشاگرد، منطقه تیدر

در این مسیر با ما همراه باشید …

تاریخ: ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *