مؤسسه‌ مادران امروز (مام) مؤسسه ‌ای ناسودبر، مستقل و غیردولتی است که در تاریخ ۱۳مرداد سال ۱۳۷۷ به منظور توانمندسازی خانواده‌ها برای بهبود رابطه‌ اعضای خانواده و توجه ویژه و علمی به نیازهای کودکان و نوجوانان بنیانگذاری شد.

هدف‌های اصلی این موسسه افزایش سطح آگاهی‌های خانواده‌ها در زمینه‌های فرهنگی، هنری، بهداشتی و تربیتی عنوان شده است. مادران امروز یکی از روش‌های موثر برای توانمند کردن اعضای خانواده‌ها را ترویج کتاب و کتابخوانی تعریف کرده است و در این راه علاوه بر معرفی و ارائه کتاب‌های مناسب و برگزاری کارگاه‌های خلاق، اقدام به چاپ  انتشار کتاب‌های متعدد تربیتی نیز نموده است.

موسسه مادران امروز موسسه‌ای خصوصی، غیردولتی و غیر تجاری است که 20 سال پیش توسط مریم احمدی شیرازی با هدف کمک به خانواده‌ها و بالابردن آگاهی‌های آنان برای ایجاد ارتباط بهتر بین اعضای خانواده تشکیل شده است. موسسه مادران امروز سعی کرده است که دوره‌ها و کتاب‌هایی را بر همین مبنا طراحی کند تا بتواند نیاز خانواده‌ها را برای شناخت بیشتر از همدیگر تامین نماید.

در این موسسه تاکید دارند که خانواده‌ها باید مهارت‌های لازم ارتباطی را بیاموزند. شیوه‌های صحیح گفت و گو کردن، خوب گوش دادن، مدیریت خشم و غیره مجموعه مهارت‌هایی است که نه تنها خانواده‌ها بلکه همه افزاد برای اینکه بتوانند با یکدیگر ارتباط درست داشته باشند، باید بیاموزند. این مهارت‌ها را که به آن‌ها «مهارت های ارتباطی و زندگی» می‌گوییند، در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند. خانواده اگر روش‌های درست ایجاد ارتباط با کودک، نوجوان و همسر و اهمیت نقش آن را بداند، می‌تواند این ارتباط را هم تصحیح کند و هم به آن کیفیت ببخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *